onsdag 26 mars 2008

Satsa på kaklet

Jag såg en miniingress som löd: "Om man brinner ska man satsa".

Ok.

Jag har flyttat jävligt många mil. Fågel- eller annan väg är skitsamma, det rör sig iaf om 110 mil- 110 mil söderut, och då förväntar jag mig också någonting. Jag förväntar mig att det ska vara drägligt vårväder och odrägligt vinterväder. Hittills har jag fått odrägligt vinterväder, det är inget snack om den saken. Det har varit blött, blåsigt och jävligt och precis så som man förväntar sig: odräglighet. Ett litet pris att betala för den ljuvliga sommaren tänker jag. Den ljuvliga sommaren föregås ju oundvikligen av en relativt ljuvlig vår. Denna vår kan visserligen innehålla en del bakslag. Det kan handla om flera dagars spöregn, lite kallt och kanske blåsigt. Hagel skulle också kunna förekomma.
Men inte SNÖ som LÄGGER SIG och som inte SLUTAR FALLA tamejfan. Här vill man frolica omkring på en solupplyst kullerstensgata och istället lär man väl halka och slå ihjäl sig på en hundbajsstinkande Nobelväg (alla smågator blir väl avstängda eftersom risken för snöras från taken är överhängande) (Överhängande). Ni ska heller inte tro att hundbajsen fryser. Nej fan. Den ligger där och blir slemmigare och slemmigare tills det inte finns något annat än en mystisk blob (som lika gärna skulle kunna höra hemma i Ghost Busters) kvar.
Det var roligt vädergudarna. Ha ha.

Sluta nu.

Inga kommentarer: