onsdag 10 december 2008

Selflessness

Det tickar och tackar och jag räknar ner. Jag har efter idag bara fyra skoldagar kvar i Lomma. Sen är det slut där.
Fördelar med det är att jag inte måste gå upp så pisstidigt som jag gör nu, jag kan ge mig själv en halvtimme till på morgonen.
Nackdelen är att jag kommer att sakna mina fina elever så mycket. Det är skit att sluta mitt i läsåret. Jag vill ju följa dem till kursernas slut. Jag hoppas innerligt att det kommer att gå så bra som det gjort hittills. Framåt, framåt, framåt. Det är det enda som bygger en bra framtid. Alla har en framtid men frågan är hur man väljer att bygga upp den.
Mina fina elever är duktiga. De allra flesta är motiverade att ordna ett bra liv för sig.
Nej. Den 19e kommer att bli en ganska snorig dag. Inte mycket att göra dock, man kan inte förmå folk att vara osjälviska om de inte vill.

Inga kommentarer: