måndag 26 januari 2009

Influensadravel

Jag har fått kritik för att jag skriver sådana tråkiga saker och lägger upp så tråkiga bilder. Det är bara katter och fruktsmoothies och det är tråkigt.
Men jag kan tyvärr inte skriva om mitt jobb även om jag varje dag har smaskiga historier, det är dock inte jättebra om jag skriver en massa om mina elever och deras förehavanden. Inte bra för mitt jobb. Inte bra för någon.

Jag är sjuk. Jag knarkar Ipren och hostmedicin och en stund efter att jag har tagit det så kan jag sitta upp och svettas som en gris, men iaf inte ha dödlig huvudvärk eller hosta så jag kräks. Det är härligt med influensan. Yey.

Jag har legat och sovit mest hela dagen och mellan varven försökt att koncentrera mig på tennis. Nu nyss har jag dessutom samlat mig tillräckligt för att betala räkningar. Strålande.
Jag har fått min första lön idag från mitt nya jobb och det var fint, bortsett från att jag fick den på en utbetalningsblankett från Plusgirot.
Störigt.
Jag släpade mig till banken och satt där i 40 minuter innan jag fick hjälp. Det var massor med bankpersonal bakom kassorna men de gjorde en massa andra grejer. Knöt sina skor, pillade på miniräknare och pratade och skrattade. 40 minuter är jobbigt som fan när man feberfrossar och försöker att inte somna.
Så fick jag då äntligen komma fram. Jag frågade om jag hädanefter kunde få min lön på mitt vanliga lönekonto, men då fick jag veta att det var Sparbanken Finn som hade hand om det. Eftersom jag var alldeles för slut för att leta reda på denna låtsasbank gick jag hem för att ringa. I telefonkön hamnade jag på plats ett och det var ju fint. Problemet var bara att det tog 20 minuter att komma fram till en receptionist. Receptionisten kopplade mig vidare till en handläggare, plats ett, väntetid ytterligare 20 minuter.
Väl framme fick jag veta att det inte alls var Sparbanken Finn som ordnade detta utan det var min arbetsgivare kommunen. Jaha. Så jag ringde till kommunen (ingen väntetid alls, bra kommunen) och fick veta att det var banken som gjorde sådant. Jag började bli ganska irriterad och meddelade att jag hade pratat med både Nordea och låtsasbanken och ingen ville ta i det hela. NÅGON MÅSTE VETA HUR MAN GÖR DETTA, DET ÄR KNAPPAST UNHEARD OF ATT FÅ SIN LÖN INSATT PÅ SITT KONTO.
Kommunkvinnan Lena lovade att skicka ett papper hem till mig som jag kunde skriva på och sedan skicka till låtsasbanken. Hon fattade inte heller varför bankerna var så oförstående.

Jag fattar ingenting, varför ALLA är oförstående. Goddamn!

1 kommentar:

Anonym sa...

2009 års prio-ett-policy: Få någon annan, egentligen vem som helst att göra vårt jobb.